Werknemers van Bright Workwear in bedrijfskleding, trots op hun bijdrage aan duurzaamheid en het 20-jarig jubileum

20 jaar Bright Workwear: van Company2Wear naar een Bright Future

Vandaag, op 3 december 2024, vieren we bij Bright Workwear ons 20-jarig jubileum. Twee decennia geleden begon het allemaal, onder de naam Company2Wear. Wat ooit als klein avontuur begon, is uitgegroeid tot een onderneming met een duidelijk visie en maatschappelijke missie. Vandaag blikken we, ter ere van dit mooie jubileum, terug op het begin. Maar kijken we ook vooruit naar de toekomst van Bright Workwear.

 

Het begin: iedere klant een feest
Company2Wear startte bescheiden maar gedreven. Elke nieuwe klant voelde als een overwinning. Onze eerste grote klant, de Bloembollenkeuringsdienst (BKD), was een feest op zich. Hoewel het vieren van elke nieuwe klant nu niet meer haalbaar is, koesteren we nog steeds de persoonlijke band met onze relaties.

Rond 2007 kreeg Company2Wear serieuze vorm en werden we sterker in onze strategische keuzes. Het pand in Noordwijkerhout werd al snel te klein en dus werd er verhuisd naar een nieuw pand in Sassenheim. Aanvankelijk waren we wat terughoudend; het nieuwe pand voelde wat ruim voor dat moment. Maar binnen een jaar groeiden we er alweer uit, zeker toen grotere namen zoals het Rode Kruis en Seats & Sofas zich als klanten bij ons aansloten. Klanten die vandaag de dag nog steeds tot ons klantenbestand behoren, iets waar we trots op zijn. Uiteindelijk verhuisden we opnieuw, dit keer naar ons huidige pand aan de Madame Curiestraat in Sassenheim.

 

Vertrouwde klanten en humor
Onze groei was niet altijd gestructureerd, maar de humor en spontaniteit waren nooit ver weg. Een anekdote die dit goed illustreert, is het verhaal van mede-eigenaar Rob, die ooit vroeg: “Kun jij de klant bellen? Ik ben de kleur van het logo vergeten!” Het was een tijd waarin bestellingen handgeschreven werden en soms een tikkeltje rommelig waren. Toch zijn veel van die eerste samenwerkingen, zoals die met Vegro en Groeneveld Schildersbedrijf, tot op de dag van vandaag gebleven en meegegroeid.

 

Maatschappelijke missie
Wat Company2Wear – en later Bright Workwear – altijd heeft onderscheiden, is de maatschappelijke betrokkenheid. In de beginjaren lag de focus op lokale initiatieven, maar dit is uitgegroeid naar samenwerkingen met landelijke organisaties zoals Vrienden van het Rode Kruis en Oxfam Novib. Sinds de rebranding naar Bright Workwear, drie jaar geleden, staat duurzaamheid meer dan ooit centraal. We streven naar duurzame keuzes en een wereld waarin onze bedrijfskleding impact maakt voor mens en milieu.

 

Bright Future: geen blinde focus op groei, maar op impact
Voor de toekomst zetten we bij Bright Workwear niet in op ongeremde groei, maar op betekenisvolle impact. In een economie waarin de focus vaak ligt op eindeloze groei, kiezen wij voor gezonde resultaten zonder concessies te doen aan onze waarden. Dit betekent slimme keuzes in onze processen, minder onnodig transport en minimale voorraden. Zo blijven we trouw aan onze kernwaarden en bouwen we aan een Bright Future – een toekomst waarin duurzaamheid en verantwoordelijkheid centraal staan.

 

Met twintig jaar vol verhalen, uitdagingen en successen achter ons, kijken we nu met trots vooruit. Het avontuur begon met het combineren van verschillende zolderkamers, maar de missie is nu glashelder: blije dragers en makers, en een wereld waarin werkkleding niet alleen functioneel is, maar ook een positieve impact maakt.

 

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws van Bright Workwear? Volg ons ook op LinkedIn en Instagram.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Bright Workwear (@brightworkwearnl)